Reportáž vychádza z niekoľkomesačného sledovania ruskej štátnej mediálnej náborovej kampane do armády. Úspešná kampaň Kremľu umožnila udržať inváziu bez nutnosti druhého odvodu. A ukrajinská protiofenzíva z tohto leta narazila na tvrdý ruský odpor. Prečítajte si, na čom presne je ruská kampaň postavená. (standard.sk)
Ochrankár v supermarkete, taxikár, chlapík v posilňovni. Ruská vláda má pre nich všetkých odkaz: Nie si vari chlap?
A nechceš zarábať viac peňazí?
Na jar minulého roka ruská armáda spustila nový nábor do vojny na Ukrajine, aby nahradila desaťtisíce mŕtvych a zranených bez toho, aby musela pristúpiť k nepopulárnemu odvodu. Denník New York Times posledné štyri mesiace sledoval v ruskej štátnej televízii a sociálnych médiách, ako sa kampaň odohrávala, a zistil, že náborové posolstvá zamerané na oficiálne zdôvodnenie invázie Kremľom – existenčné ohrozenie Rusov zo strany Západu – hrali len podpornú úlohu.
Skôr sa často apelovalo na mužnosť, ktorú niekedy vyjadrovali manželky vojakov a iné ženy v televíznych správach. Neustále sa pripomínali nadpriemerné platy a výhody vojenských zamestnancov. A posolstvá – objavujúce sa vo videoreklame ministerstva obrany aj v pravidelných televíznych správach – zdôrazňovali jednoduchosť registrácie a sľubovali úľavu od povestnej ruskej byrokracie.