Južná Kórea opäť rozšírila kontajnerové lodné spojenie s Ruskom, pričom prístav Donghae začal prevádzkovať kontajnerovú linkovú dopravu, ktorá ho spája s prístavmi na Ďalekom východe. (hlavnespravy.sk/theloadstar)
Dopravca Dong Young Shipping rozšíri svoju kyvadlovú dopravu medzi Busanom a Vladivostokom o zastávku v Donghae na východe Kórejského polostrova.
Obnovená služba sa začne poskytovať koncom júna a predstavitelia Donghae dúfajú, že oživí prístav a regionálny rozvoj prostredníctvom rastúceho obchodu v severnom hospodárskom bloku.
Hlavnými vývoznými artiklami Južnej Kórey do Ruska sú ojazdené autá, automobilové súčiastky, elektronika a kozmetika, zatiaľ čo z Ruska prichádzajú drevené pelety, objemové krmivo a morské produkty.
Dong Young, dcérska spoločnosť dlhodobo etablovaného prevádzkovateľa feederovej lodnej dopravy Namsung Shipping, spustila v júni 2021 prevádzku na trase Busan – Vladivostok. V súčasnosti ju obsluhuje prenajatá loď Xiang Ren s kapacitou 650 TEU, ale v prípade dobrej odozvy na rozšírenú slučku by sa mohli pridať ďalšie plavidlá.
Medzitým spoločnosť Sinotrans Container Lines, ktorá je súčasťou čínskej štátnej skupiny China Merchants, spustí 23. mája kontajnerovú linku RS1, ktorá bude zastavovať v Šanghaji, Busane a Vladivostoku s dvoma loďami SCO Shanghai a SCO Qingdao s kapacitou 700 TEU.
Niekoľko dopravcov a začínajúcich spoločností, ktoré sa nechali zlákať zdravým obchodom medzi Áziou, Indiou a Ruskom a ktoré sa nezľakli sankcií, začalo poskytovať služby v rámci Ázie a spájajú tieto regióny.
Hlavný analytik spoločnosti Xeneta Peter Sand povedal pre The Loadstar: „Sankcie voči Rusku sa týkajú takmer výlučne Západu a väčšina Ázie z toho profituje tým, že zvyšuje obchod s Ruskom.”
V najnovšej správe spoločnosti Linerlytica sa uvádza, že k 15. máju je v obchode s Ruskom na Ďalekom východe aktívnych 102 lodí v objeme 107 583 TEU, pričom pred mesiacom ich bolo 98.