V piatok vstúpilo bez fanfár do platnosti európske nariadenie DSA, teda zákon o digitálnych službách. DSA sa zatiaľ týka rozsiahlych online platforiem typu Facebook, Twitter a vyhľadávačov ako Google. Rozsiahly znamená, že platforma na území Európskej únie získa aspoň 45 miliónov používateľov mesačne, teda že nejako pokryje aspoň desať percent únijného trhu. (standard.sk)
Ak odhliadneme od ochrany pred personalizovanou, na konkrétneho používateľa šitou reklamou a od ďalších chvályhodných myšlienok, podstatou DSA sú zrejme pokuty, ktoré budú velikáni od Googlu po Facebook platiť, pokiaľ na svojich sieťach nebudú účinne a rýchlo mazať „dezinformácie“ či „nenávistné prejavy“. Pokuta môže byť až do výšky šiestich percent globálneho, dokonca nie zisku, ale obratu. Pre taký Twitter (X), ktorý nezarábal ani pred prevzatím Elonom Muskom, je to potenciálny armagedon.