Najskôr to platilo iba pre elektromobily, ale rok 2023 priniesol zásadný posun aj v exporte áut s pohonom na benzín alebo naftu: Čína je nová globálna jednotka. (standard.sk)
Produkcia elektromobilov zostáva vysoká, ale čínsky trh zaznamenáva spomalenie, keďže Peking k nim mení prístup a tamojšia vláda znížila štátne dotácie.
Čína ide iným smerom ako Západ a vypláca sa to. V roku 2023 sa stala globálne najväčším exportérom áut – a to aj vďaka Rusku. Japonsko, Južná Kórea či Nemecko sú až za Čínou, píše o tom dnešné vydanie denníka Wall Street Journal.
Čína za minulý rok exportovala do sveta okolo 5 miliónov 260-tisíc áut na benzínový pohon alebo diesel, čo je zhruba o jeden milión áut viac, ako za minulý rok exportovalo Japonsko, tvrdí to americký denník s odvolaním sa na čínsku automobilovú asociáciu. Podľa nich ide o zmenu tektonického významu. Japonci majú zatiaľ dostupné čísla za 11 mesiacov minulého roka, tie sú na úrovni tesne pod 4-miliónmi motorových áut vyrobených na export.
Jedným z faktorov úspechu je predaj čínskych áut do Ruska, na ktoré západné krajiny uvalili sankcie.