Ak niekto tvrdí, že Fico je späť vďaka tomu, že Matovič mu svojím nezvládnutým vládnutím prestrel červený koberec, tak je to iba čiastková pravda. Veď ten koberec chaosu predsa Matovič prestrel rovnako Pellegrinimu či Šimečkovi. Zvíťazil však Fico. Prečo? Odpoveď ponúka Marek Maďarič. (standard.sk)
Alternatívne médiá a influenceri zo sociálnych sietí ukázali v týchto voľbách nezanedbateľný vplyv. Smeru pomohli k volebnému víťazstvu a ľudí na kandidátke SNS vyniesli do parlamentu.
Reakcia bruselského establišmentu a mediálneho mainstreamu je jasná a pochybná – kontrolovať, rušiť, zakázať.
Nepochopili, že základom tohto javu – čoraz silnejšieho vplyvu alternatívy – je dlhodobé spojenectvo médií hlavného prúdu s establišmentom. Jeho výsledkom je totiž informačná uniformita a vytláčanie názorov, ktoré nezodpovedajú „správnemu“ výkladu sveta. Táto prax je zrejmá od prvej vlny masívnej migrácie v roku 2015, rozvinula sa cez pandémiu covidu a absolútne platí počas vojny na Ukrajine. Línia hlavných médií nekriticky obhajuje pozíciu liberálno-demokratického establišmentu – utečencov treba masovo prijímať, ľudí donútiť k očkovaniu a debata o širších príčinách vojny je zradcovský postoj.
Priamym plodom tejto – ironicky povedané – regulovanej plurality je práve rast popularity alternatívnych médií. Bez nich, aby sme sa vrátili na začiatok, by sa Smer ťažšie vracal do pozície najpopulárnejšej strany.
Zdá sa, že „zodpovední“ si to uvedomujú, snažia sa však chytať psa za chvost. Občas presiaknu informácie o „sociálno-inžinierskych“ riešeniach, napríklad o tom, že v Bratislave sa uskutočnila séria stretnutí zástupcov Európskej komisie a slovenskej vlády, na ktorých padla požiadavka, aby globálne firmy Alphabet, TikTok a Meta urobili viac na „ochranu” slovenských volieb pred cudzími zásahmi a aby ešte pred voľbami vynaložili dodatočné prostriedky na potlačenie údajných dezinformácií a proruskej propagandy.
Ak dám nabok pokušenie povedať, že je to riešenie ako z dystopického filmu, dovolím si tvrdiť, že je to hlavne plač na nesprávnom hrobe. Navrhovanými zákazmi sa totiž dosiahne len to, že príťažlivosť alternatívneho ovocia bude ešte väčšia.
Ryba totiž smrdí od hlavy a informačný priestor smrdí od médií hlavného prúdu.