04.8.2012 10:55:06

O slovenských stránkach časopisu Mecenáš a svet

V Moskve vyšlo ďalšie číslo kulturologického časopisu Mecenáš a svet v redakcii Levona Osepjana. Nemálo priestoru je v ňom venovaných slovenskej kultúre.

Čitatelia tu nájdu zaujímavú esej Michaila Pismenného o tvorbe básnika Milana Rúfusa, úvahy známeho rusistu profesora Andreja Červeňáka o vplyve Fjodora Dostojevského na rozvoj slovenskej literatúry a recenziu na film režiséra Juraja Lehotského Slepá láska, ktorý získal Hlavnú cenu Medzinárodného festivalu filmových debutov v Chanty Mansijsku na severe Sibíri.
V čísle sú tiež poznámky profesora Jurija Bogdanova o knihe Alexandra Dubčeka Nádej zomiera posledná, esej Natálie Švedovej Meteor slovenskej poézie k 90. jubileu Vladimíra Raisela, článok Evy Kolárovej a Jefima Passova o reformách školského vzdelávania na Slovensku a v Rusku, štúdia Vladimíra Petríka Súčasná slovenská próza v prúde času, nové básne Pavla Janíka a poviedka Evy Malitovej Karta zo sady TARO číslo 16.
Veľký záujem predstavujú reportáže z mnohých výstav fotografií, ktoré prebehli v priestoroch Slovenského Inštitútu v Moskve. Je medzi nimi výstava pod názvom August 1968. Bratislava (fotografie z archívu Ladislava Bielika), Deti Boha - židia a cigáni (autor Tibor Husár) a Epocha modernizácie - na tejto výstave Moskovčania po prvý krát uvideli práce významných slovenských majstrov fotografie XX. storočia: Ireny Bľuchovej, Viliama Malíka, Ladislava Foltýna a Miloša Dohnala, ktorí boli najproduktívnejší v období rokov 1925 až 1940.
Hlas Ruska 26. apríl 2010